Ievads krāsas biezuma mērierīcēs
Šodien nedaudz parunāsim par krāsas biezuma mērītājiem. Pirms krāsas biezuma mērītāja iegādes jums jāzina dažas lietas.
Kādi ir 3 mērīšanas principi krāsas biezuma mērītājiem?
Labākie instrumenti krāsas biezuma mērīšanai uz ārējiem automašīnas materiāliem ir rokas elektroniskās iekārtas. Ir pieejamas trīs veidu, un izvēle ir balstīta uz detaļas izmēru un formu, pārklājuma veidu un krāsojamo materiālu. Šīs ierīces mēra, izmantojot magnētiskās, virpuļstrāvas vai ultraskaņas metodes.
Tērauda magnētiskais princips
Tērauds ir magnētisks, tāpēc krāsas biezuma mērīšanai virs tērauda tiek izmantoti magnētiski (dzelzs) mērinstrumenti, kas izmanto mehāniskus vai elektriskus procesus.
Mehāniskā mērītāja sastāvdaļas ir graduēta skala, kalibrēta atspere un pastāvīgais magnēts. Biezuma mērījumu var veikt, izmērot spēku, kas nepieciešams, lai noņemtu magnētu no pārklātās virsmas. Zemu izmaksu magnētiskie novilkšanas mērinstrumenti piedāvā rupjus mērījumus, kas palīdz noteikt pildvielas zem krāsas, piemēram, bondo. Detalizētāji tos reti izmanto. Parasti precizitāte ir ±5% robežās.
Virpuļstrāvas princips alumīnijam
Izmantojot virpuļstrāvas pieeju, krāsas biezumu mēra virs visiem citiem metāliem, tostarp alumīnija. Spole instrumenta zondes iekšpusē rada mainīgu magnētisko lauku, kas izraisa virpuļstrāvu veidošanos uz metālu virsmas, kad zonde tiek pietuvināta vadošai metāla virsmai. Otrā spole tai blakus var noteikt pretējo elektromagnētisko lauku, ko rada šīs virpuļstrāvas.
Virpuļstrāvas pārklājuma biezuma mērītāji, kas ir krāsaini metāli, darbojas un izskatās līdzīgi elektroniskajiem magnētiskajiem mērītājiem. Turklāt tie izmanto pastāvīga spiediena zondi un parāda rezultātus LCD ekrānā ar iespēju izdrukāt iepriekš saglabātos mērījumu datus.
Šajā nozarē instrumenti, kas izmanto tikai virpuļstrāvas principu, ir salīdzinoši reti. Biežāk sastopami mērinstrumenti, kas apvieno virpuļstrāvas un magnētisko lauku principus vienā ierīcē. Daži atvieglo mērīšanu, automātiski pārveidojot, pamatojoties uz substrātu, starp dažādiem darbības principiem. Parasti šīs "kombinētās" vienības maksā no 400 līdz 1500 ASV dolāriem.
Ultraskaņas princips plastmasai
Nosakot krāsas biezumu uz nemetāla pamatnēm, piemēram, stikla šķiedras un plastmasas, tiek izmantota ultraskaņas pieeja. Instrumenta zondē iebūvēts ultraskaņas devējs pulsē caur pārklājumu. Lai noskaidrotu pārklājuma biezumu, tiek pārbaudīts augstfrekvences elektriskais signāls, kas rodas, kad impulss atlec no pamatnes uz devēju. Noteiktās situācijās var izmērīt noteiktus slāņus daudzslāņu sistēmā. Cenu diapazons ir no USD 1800 līdz USD 4000.
Kā noteikt krāsas biezumu?
Lai precīzi novērtētu krāsas biezumu, automašīnas virsmai ir jāpieskaras ar PTG. Lai iegūtu precīzus un uzticamus rezultātus, jums ir jāveic dažas vienkāršas darbības.
1. Notīriet automašīnas virsmu.
Ir ļoti ieteicams tīrīt apgabalu, kuru vēlaties izmērīt, taču nav nepieciešams mazgāt visu automašīnu.
Pārliecinieties, vai nav šķēršļu, kas varētu ietekmēt PTG rādījumus, piemēram, vaļīga krāsa, korozija, netīrumi vai putekļi. Lielākoties tīrs dvielis noderēs; nav nepieciešami papildu tīrīšanas risinājumi.
2. Pielāgojiet sīkrīka kalibrēšanu.
Lai gan krāsas biezuma mērītājs nav jākalibrē pirms katras lietošanas reizes, ir svarīgi to darīt regulāri vai jebkurā laikā, kad mainās mērīšanas vide, lai garantētu maksimālo mērījumu precizitātes līmeni.
Vienkāršākais veids, kā veikt uzdevumu, ir pārbaudīt ražotāja norādījumus un sekot ekrānā redzamajiem norādījumiem. Parasti "kalibrēšanas komplekti" ir daļa no iepakojuma un satur dažādas metāla daļas, lai attēlotu dažādus substrātus.
3. Iestatiet mērītāju vietā.
Iestatiet mērvienību (ja nepieciešams), ieslēdziet ierīci un novietojiet zondi uz virsmas, kuru vēlaties izmērīt. Pārliecinieties, vai mērītājs spēcīgi pieskaras virsmai; ja nepieciešams, viegli nospiediet to uz leju.
4. Nosakiet krāsas biezumu
Lai sāktu mērīšanu, nospiediet kādu no mērierīces trigeriem vai mērīšanas pogu. Turiet PTG stingri vietā un nenoņemiet to, kamēr ekrānā nav redzami rādījumi.
5. Izpētiet un novērtējiet rezultātus
Drīzumā varēsiet skatīt savu mērījumu rezultātus.
Lai nodrošinātu vislabāko precizitāti, ir ieteicams veikt daudzus pasākumus dažādās virsmas zonās, vēlams reprezentatīvās automašīnas vietās (piemēram, jumts, bagāžnieks, durvis, atkarībā no mērījuma mērķa).
Tas palīdzēs jums atšifrēt rādījumus un izprast krāsas biezuma sadalījumu uz automašīnas ārpuses.
Kādi krāsošanas dziļuma rezultāti ir labi?
Lai gan precīza vērtība, kas raksturo "labos" krāsošanas dziļuma rezultātus, nav zināma, lielākā daļa rūpnīcas krāsošanas darbu parasti ir no 100 līdz 180 mikroniem (µm).
Ir ierasts domāt par šiem noteikumiem:
- Eiropas automašīnas - 100-150 mikroni (4-6 milj.)
- Amerikāņu automašīnas (ASV) - 100-150 mikroni (4-6 milj.)
- Japāņu automašīnas - 90-120 mikroni (3,5-4,7 milj.)
Cik daudz krāsas jāuzklāj automašīnai?
Automašīnu krāsas biezumu ietekmē ražotājs, mērīšanas vieta un krāsa; tas nav konstants skaitlis. Tipisks oriģinālās automašīnas krāsas biezums ir no 90 līdz 150 μm; Japāņu automobiļu krāsas biezums parasti ir no 95 līdz 105 μm, kas nozīmē, ka to krāsa ir salīdzinoši plāna; Vācu automašīnām krāsojuma biezums parasti ir no 110 līdz 130 μm; Amerikāņu automašīnām krāsas biezums ir no 120 līdz 150 μm, kas nozīmē, ka to krāsa ir bieza.
Krāsas biezums uz vienas un tās pašas automašīnas jumta šeit bieži ir plānāks nekā citur. Turklāt durvju paneļu krāsas biezums ir nedaudz biezāks nekā citās vietās. Parasti krāsas biezuma svārstībām dažādās vietās nevajadzētu būt vairāk par 20 μm. Lietotājiem ieteicams izmantot krāsas biezuma testerus, lai pirms pieredzes apkopošanas veiktu daudzus mērījumus, ja viņi vēlas uzzināt precīzu krāsas biezumu dažādās automašīnas vietās.
Kā es varu novērtēt lietotas automašīnas vērtību ar
krāsas biezuma testeri?
Krāsas biezums pēc lokšņu metāla apstrādes un transportlīdzekļa pārkrāsošanas būs lielāks nekā iepriekš. Pārkrāsošanas vietu var viegli noteikt, ja krāsas biezums ir ļoti nevienmērīgs, ko var noteikt, izmantojot krāsas biezuma testeri, lai vairākas reizes izmērītu vienu un to pašu vietu. Ja krāsas biezums ir vienmērīgāks, krāsas biezums būs jāmēra citās vietās vai jāsalīdzina ar sākotnējo krāsas biezumu. Pēc tam nosakiet, vai šis laukums ir nokrāsots.
Varat arī pārbaudīt krāsas biezumu vairākos dažādos jumta punktos un iegūt vidējo rezultātu, ja neesat pārliecināts par oriģinālā automašīnas krāsas biezuma aptuveno diapazonu. Tas ir tāpēc, ka automašīnas jumtam reti ir triecieni vai cita veida bojājumi. Lielākajai daļai lietotu automašīnu virsotnes joprojām ir oriģinālais krāsojums. Izmēriet krāsas biezumu dažādās vietās, pamatojoties uz jumta krāsas biezumu.
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.